Skip to main content

FINANCIËLE GEZONDHEID VOOR IEDEREEN

Over ons

Je verwacht het misschien niet, maar budgetbeheer is bij SSBB een evoluerend beroep. Daar waar veel andere budgetbeheerders nog vast zitten in de traditionele dienstverlening, innoveert SSBB continu om u de beste ondersteuning te bieden. Uit exact deze gedachtegang is SSBB ontstaan. Het traditionele budgetbeheer bestond in grote lijnen uit de volgende activiteiten; financiën overnemen en een inloop spreekuur organiseren. De budgetbeheerder had op deze manier, na het stabiliseren van het budgetplan, veelal geen omkijken meer naar een klant. Het traject werd afgerond en de klant veel succes gewenst in de toekomst. Echter bleek de oorzaak van de financiële problemen helemaal niet aangepakt te zijn. Dit is hetzelfde als een aannemer een lekkage dicht met kranten, het is heel eventjes droog maar uiteindelijk blijft de klant met natte voeten zitten. Uiteraard is dit erg goed voor ‘de zaken’ want klanten die alsmaar terug komen brengen geld in het laatje.

Een deel van de klanten zat hierdoor in een vicieuze cirkel, als de financiële problemen opgelost werden kwamen ze uiteindelijk toch weer in dezelfde problemen terecht.  Dit moest anders, helemaal anders. Met de start van SSBB zijn de eerste stappen gezet om de dienstverlening te veranderen en veel aandacht te besteden aan persoonlijke begeleiding. Door middel van frequente persoonlijke gesprekken kon de begeleider echte hulp bieden bij de financiële problemen, om deze zo financiële uitdagingen te maken. Deze dienstverlening is gegroeid naar begeleiding met meetbare stappen naar zelfredzaamheid met behulp van persoonlijke gesprekken, live training en een online e-learning platform. 

Benieuwd op welke wijze SSBB hulp kan bieden in jouw situatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en laten we in gesprek gaan.